28 Nisan 2007 Cumartesi

Kurukahveci Mehmet Efendi

kanuni sultan süleyman'ın yemen valisi olan özdemir paşanın saraya kahveyi kabul ettirmesiyle kahvenin türk kültüründe ki serüveni başlar.1615 yılında venedik tacirleri hayran kaldıkları bu lezzeti ülkelerine götürürler.1644 de marsilyaya ilk kahve ihracı yapılır.
Kurukahveci Mehmet Efendi kahveyi ilk kez dolaplarda kavurup değirmende öğüterek toplu üretimi başlatmıştır.kurduğu işletme 1871 yılından beri aynı hizmeti vermektedir. Kurukahveci Mehmet Efendinin üç oğlu hasan bey, hulusi bey, ve ahmet bey'den sonra günümüzde torunları dedelerinin adını ve kuruluşunu yaşatmaktadır.
çocukluğumdan beri bildiğim Kurukahveci Mehmet Efendi kahvesi ile bugün daha yakından tanıştım ve hayran kaldım bir kez daha. nerdeyse 500 kişiye kahve ikramında bulundular.

2 yorum:

About dedi ki...

ben hiç içtimmi acaba o kahveden. merak ettim şimdi. naapsaz. içsez mi? :D :D :D bigün yaparsın artık içeriz.

calliope dedi ki...

içersin bi kahvemi.ben zaten köpürterek yaparım:)